Frisk information

Informationsplatform viser de seneste nyheder

Castlevania: Lords of Shadow 2 anmeldelse

Hvis tanken om blodopkast slår dig fra, foreslår jeg, at du trykker tilbage med det samme. Castlevania: Lords of Shadow 2 er ikke et spil for børn eller sarte sjæle – eller mave. Mens de fleste anmeldere vil komme ind til dette spil som en hård fan af eller have foragtet det første afsnit, kommer vi ind med friske øjne. Her har vi et spil, hvor du styrer en ældgammel vampyr i en moderne (eller endda futuristisk) verden fra et tredjepersonsperspektiv med nok mellemsekvenser til at kvæle en elefant.

Hvis du handler om historie, er dette spil noget for dig. Du kan springe mellemsekvenser over, hvis du vil, men allerede tidligt i spillet vil du opdage, at du måske bliver nødt til at springe 4-5 scener over i træk, uden noget gameplay imellem. Disse scener er, hvis du er villig til at se dem, dejlige at se. Selvom vi ikke arbejder med teksturer og animation her, der vil holde en fakkel til de bedste spil på markedet, hænger alt godt sammen.

slashgear_castlevania_gameplay_5

slashgear_castlevania_gameplay_5

Stemmeskuespillet er fantastisk. Vi fandt, at stemmeskuespillet i spillet Thief var sådan en afsløring, at vi er blevet mere indstillet på dens dømmekraft fra nu af, og C:LOS 2 gør det rigtigt, fra start til slut. Selv i en gotisk dramagyser som denne forbliver hele besætningen troværdig.

Dette spil bevæger sig fejlfrit mellem flere forskellige slags gameplay. I den ene vil du være umiddelbart bagved vores helt Gabriel, der løber rundt med en fleksibel kameraudsigt, mens du i en anden bliver skubbet langt nok tilbage til at kunne se, hvad det er, du klatrer på. I denne gameplay-video vil du finde os, der drosler en belejringstitan så massiv, at det tager flere vinkler og 20+ minutters gameplay (ikke alle i videoen her) at besejre ham.

Kamp i dette spil er overordentlig underholdende og interessant at lære og implementere. Det har aldrig været så sjovt at jage de uskyldige og dræne blodet fra deres krop til din egen fordel.

Du kan dykke ned i skyggerne for at blive en mus. Du kan besidde fjender, indtil dit blod ødelægger deres krop, og de eksploderer til blod. Du kan bruge et massivt blåt lys sværd eller kløer lavet af ild* lige fra begyndelsen.

*BEMÆRK: Disse våben kaldes Void Sword and Chaos Claws, der repræsenterer lysmagi og skyggemagi (ondskab, hvis du ønsker det), meget lig det, der blev leveret i det første spil. Hvis du nød det, vil du elske det.

slashgear_castlevania_gameplay_2

slashgear_castlevania_gameplay_2

Kontrolelementerne er lette at forstå og bygger på det bredt forståede “tryk X for at hoppe”-system, som du har spillet i de fleste spil i løbet af de sidste 10 år. I pc-versionen er indlæsningstiderne hurtige – selv at hoppe gennem mellemsekvenserne efter hinanden resulterer i ikke mere end 20 sekunders ventetid – i den lange ende – før du får lov til at hoppe ind og spille.

I Castlevania: Lords of Shadow 2 har du et spil, der spiller meget, meget lig God of War. Du har vidtrækkende våben af ​​episk ødelæggelse, du hacker og hugger dig vej gennem horder af udyr, og du støder på en lejlighedsvis fjende i episk skala. Kamp er ikke noget, du vil fable om som en helt ny oplevelse – men i dette tilfælde er det en god ting.

slashgear_castlevania_gameplay_1

slashgear_castlevania_gameplay_1

Dette spil blev bygget til en gamepad. I begyndelsen af ​​spillet går udviklerne så langt som til at advare dig om, at det var bygget til en gamepad – gennem hele spillet er der meddelelser om knapper, du ikke vil have på dit tastatur. WASD virker, men B-knappen er f.eks. F. Når du kommer over ideen om, at du ikke bliver bedt om de samme taster, som du bruger på tastaturet, vil du opleve, at de alle er relativt intuitive i praksis.

Lyden i C:LOS 2 er udsøgt. Det ord bruger jeg ikke så tit til anmeldelser – her mener jeg det virkelig. Selv de mørke, deprimerende toner på den første indlæsningsskærm sætter sig uden fejl i mit hoved. Lydene tager spillet til et nyt niveau – stemmeskuespil, klang af metal på metal og musikken især. Musikken i dette spil blev instrueret af Oscar Araujo, hvis du gerne vil vide det.

slashgear_castlevania_gameplay_7

slashgear_castlevania_gameplay_7

Hvis du kunne lide den første Castlevania: Lords of Shadow, vil du også nyde den anden rate. Hvis du er fan af tredjeparts eventyrspil med miljøbaserede puslespil og forskelligartede 360-graders kampe, vil du også nyde denne titel. Nej-sigere vil foreslå, at dette spil bliver gentaget i leveringen, men vi siger, at det tager alt godt ved denne genre og giver det et hurtigt kick ind i 2014 med en pakke, der er fuldt ud pengene værd, du betaler for det.